Du kan logga in i Epassiappen eller på startsidan www.epassi.se (högst upp till höger) med BankID, e-postadress eller telefonnummer.
Hur du kan logga in styrs av den information vi har fått från din arbetsgivare. Fungerar det inte med personnummer och BankID, prova med e-post eller mobilnummer som är kopplat till din arbetsgivare.
Logga in med BankID.
Följ anvisningen nedan för att logga in med Mobilt BankID eller BankID på datorn. Vänligen notera att BankID måste vara installerad på den mobiltelefon som appen är installerad. Om du inte redan har ett BankID kan du läsa mer om hur du skaffar ett här.
Välj BankID. Välj land och tryck sedan på logga in med BankID
Starta BankID. Starta BankID på din mobil och bekräfta med din säkerhetskod.
Ge åtkomst. Tillåt platstjänster för att se leverantörer nära dig.
Logga in med mobilnummer.
För att kunna logga in med mobilnummer måste det vara registrerat på ditt Epassikonto på vår hemsida.
Välj metod. Välj logga in med telefonnummer.
Ange nummer. Fyll i ditt nummer som tjänsten är kopplad till.
Kod skickas. Du får ett sms med verifieringskoden.
Fyll i koden.
Logga in med e-postadress.
Följ anvisningen nedan. Därefter loggar du in med dina inloggningsuppgifter.
Välj metod. Välj logga in med e-post.
Ange e-post. Fyll i den e-post som tjänsten är kopplad till.
Verifieringskod. Du får en verifieringskod till den e-postadress du angav.
Fyll i koden.
Hur kan jag beställa ett nytt lösenord?
Som anställd behöver du inte ett lösenord till Epassiappen eller webbtjänsten. Fyll i ditt telefonnummer eller e-postadress vid inloggning och du kommer att få ett sms eller e-post (beroende på vilket du fyllt i) som innehåller ett engångslösenord som du använder för att logga in.