Ja, om betalningsalternativet som leverantören erbjuder är ”Betala i appen vid kassan” behöver du vara på plats vid kassan när du genomför ditt köp.
Betala på plats: Om det står ”Betala i appen vid kassan” under betalningsalternativen behöver du vara på plats när du genomför köpet. Följ dessa steg:
Besök leverantören och logga in i appen på plats.
Sök på leverantörens namn i appens sökfunktion för att komma till den aktuella profilen. Har du platstjänster aktiverat så bör leverantören redan vara överst i listan.
Välj produkt eller ange belopp för det du vill köpa.
Visa kvittot för personalen. Observera att kvittot endast är giltigt i 15 minuter, så se till att vara vid kassan när du bekräftar köpet.
Betalfunktionen skiljer sig mellan leverantörer och alla erbjuder inte samtliga betalningsalternativ.
Olika betalningsfunktioner: När du klickar på den leverantör du vill genomföra köpet hos kan du se vilka betalningsfunktioner som just den leverantören erbjuder.
Nedan anges vilka betalningsalternativ olika leverantören kan erbjuda
- Betala i appen på plats vid kassan
- Betala i appen på distans
- Betala på epassi.se via Onlinebetalning
- Betala på epassi.se via Nyttja Förmån och Köp nu
Frågan "Hur genomför jag ett köp via appen Epassi” i vår FAQ beskriver även de olika betalningsalternativen.
Titta gärna igenom vår instruktionsfilm nedan eller Epassi användarguide som beskriver steg för steg.
Vi hoppas att detta gör det tydligare för dig – tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor!