Ja, om betalningsalternativet som leverantören erbjuder är ”Betala i appen vid kassan” behöver du vara på plats vid kassan när du genomför ditt köp. 


        Betala på plats: Om det står ”Betala i appen vid kassan” under betalningsalternativen behöver                 du vara på plats när du genomför köpet. Följ dessa steg:

  1. Besök leverantören och logga in i appen på plats. 

  2. Sök på leverantörens namn i appens sökfunktion för att komma till den aktuella profilen. Har du platstjänster aktiverat så bör leverantören redan vara överst i listan.

  3. Välj produkt eller ange belopp för det du vill köpa.

  4. Visa kvittot för personalen. Observera att kvittot endast är giltigt i 15 minuter, så se till att vara vid kassan när du bekräftar köpet.

 

Betalfunktionen skiljer sig mellan leverantörer och alla erbjuder inte samtliga betalningsalternativ. 

 

Olika betalningsfunktioner: När du klickar på den leverantör du vill genomföra köpet hos kan du se vilka betalningsfunktioner som just den leverantören erbjuder.

 

Nedan anges vilka betalningsalternativ olika leverantören kan erbjuda

  • Betala i appen på plats vid kassan
  • Betala i appen på distans
  • Betala på epassi.se via Onlinebetalning
  • Betala på epassi.se via Nyttja Förmån och Köp nu

 

Frågan "Hur genomför jag ett köp via appen Epassi” i vår FAQ beskriver även de olika betalningsalternativen. 

 

Titta gärna igenom vår  instruktionsfilm nedan eller Epassi användarguide som beskriver steg för steg. 


Vi hoppas att detta gör det tydligare för dig – tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor!