När medarbetare ska få en laddning på Epassikortet skapar du en faktura för laddningar i kundportalen. Följ nedan tre steg för att medarbetarna ska få sin nästa laddning. 

Steg 1
 
Innan en ny laddning skapas är det viktigt att gå igenom medarbetarna i kundportalen. Gå till ”Anställda” och sedan ”Hantera anställda” och kontrollera följande:

  • Ska nya medarbetare läggas till?
  • Ska någon medarbetare tas bort?
  • Ska någon medarbetare inaktiveras pga långtidsfrånvaro?

Gå vidare till nästa steg nedan när listan är korrekt.
 

Steg 2
 
Skapa en laddningsfaktura dagen efter bolagets brytdatum, dvs dagen efter medarbetarnas möjlighet att göra ändringar i sina laddningskalendrar.

Bolagets brytdatum hittar du här:
 ”Laddningar” 
à ”Inställningar för laddningar” à ” När är sista dagen för den anställde att beställa laddning?”.


Steg 3
 
Följ stegen nedan för att skapa en ny laddning:

  1. Logga in som arbetsgivare.
  2. Säkerställ att rätt bolag är vald i huvudmenyn längst till höger. Klicka på ”Byt enhet” för att ändra bolag.
  3. Klicka på ”Laddningar”. 
  4. Välj ”Ny laddning”.
  5. Fyll i vilket datum Epassikorten ska laddas i kalendern. Laddningsdatumet måste vara minst 5 dagar framåt ifrån dagens datum.
  6. Klicka på ”Nästa steg” för att gå vidare.
  7. Nu visas en lista på alla aktiva medarbetare som är berättigade lunchförmånen. Klicka i de som ska få en laddning kommande period. 
  8. Klicka på ”Nästa steg”. 
  9. Granska summeringen och klicka på ”Avsluta”.
  10. En faktura för laddning har nu skapats och skickats till er angivna fakturamejl. Det går även att ladda ner faktura och fakturaspecifikation direkt i kundportalen under ”Fakturor” i huvudmenyn.