När medarbetare ska få en laddning på Epassikortet skapar du en faktura för laddningar i kundportalen. Följ nedan tre steg för att medarbetarna ska få sin nästa laddning.
Steg 1
Innan en ny laddning skapas är det viktigt att gå igenom medarbetarna i kundportalen. Gå till ”Anställda” och sedan ”Hantera anställda” och kontrollera följande:
- Ska nya medarbetare läggas till?
- Ska någon medarbetare tas bort?
- Ska någon medarbetare inaktiveras pga långtidsfrånvaro?
Gå vidare till nästa steg nedan när listan är korrekt.
Steg 2
Skapa en laddningsfaktura dagen efter bolagets brytdatum, dvs dagen efter medarbetarnas möjlighet att göra ändringar i sina laddningskalendrar.
Bolagets brytdatum hittar du här:
”Laddningar” à ”Inställningar för laddningar” à ” När är sista dagen för den anställde att beställa laddning?”.
Steg 3
Följ stegen nedan för att skapa en ny laddning:
- Logga in som arbetsgivare.
- Säkerställ att rätt bolag är vald i huvudmenyn längst till höger. Klicka på ”Byt enhet” för att ändra bolag.
- Klicka på ”Laddningar”.
- Välj ”Ny laddning”.
- Fyll i vilket datum Epassikorten ska laddas i kalendern. Laddningsdatumet måste vara minst 5 dagar framåt ifrån dagens datum.
- Klicka på ”Nästa steg” för att gå vidare.
- Nu visas en lista på alla aktiva medarbetare som är berättigade lunchförmånen. Klicka i de som ska få en laddning kommande period.
- Klicka på ”Nästa steg”.
- Granska summeringen och klicka på ”Avsluta”.
- En faktura för laddning har nu skapats och skickats till er angivna fakturamejl. Det går även att ladda ner faktura och fakturaspecifikation direkt i kundportalen under ”Fakturor” i huvudmenyn.