Det enklaste är att betala med Epassiappen. Observera att samtliga betalningsmetoder inte är tillgängliga hos alla leverantörer. Sök efter en leverantör för mer information om hur du betalar hos just dem.  

 

Betala med appen.

I appen syns aktuellt saldo för dina förmåner. Följ instruktionen nedan för att genomföra ett köp. Vänligen notera att kvittot måste uppvisas för kassapersonalen inom 15 minuter från det att betalningen är genomförd, vänta därför med att betala tills du är framme i kassan. Om kvittot ”löpt ut” har leverantören inte någon skyldighet att acceptera betalningen.  Detta innebär att du inte kan få tillbaka ditt saldo efter att 15 minuter har passerat då köpet redan registrerats hos leverantören, utan måste i så fall göra ett återköp*. 



 Välj leverantör. Sök fram och klicka på en leverantör i listan. 

Ange belopp. Ange summa eller välj priset som leverantören har angett för tjänsten. 

Bekräfta köpet. Kontrollera och godkänn betalningen genom att dra reglaget till höger.  

Kvittens. Visa din legitimation och kvittot på betalningen för kassapersonalen. 

* Om du vill göra en retur på ditt köp, kolla då med leverantören om det är möjligt direkt. Du kan även kontakta vår support om det är några frågor kring detta.

 

Betala online från webben.

Onlinebetalning är ett betalningsalternativ med ditt friskvårdsbidrag för dig som saknar en smartphone eller av annan anledning inte vill använda Epassiappen. När du har genomfört ditt köp får du ett kvitto på betalningen som du tar med dig till friskvårdsleverantören.

 

Du kan bara genomföra betalning upp till ditt tillgängliga friskvårdssaldo. Om kostnaden för friskvårdstjänsten är högre så betalar du mellanskillnaden på plats hos leverantören, med något av de betalsätt som erbjuds i kassan.

 

Logga in på epassi.se.

Gå till Onlinebetalning.

Skriv in namnet på leverantören och klicka på "Sök".

Välj leverantörens namn i rullistan som visas undertill och klicka på "Nästa".

Fyll i den efterfrågade informationen. Kontrollera att summan att betala stämmer och klicka på "Betala".

Nu kan du ladda ner ditt kvitto genom att klicka på länken mitt på sidan. 

Kvittot skickas också via e-post till den adress du angav i punkt 3. Kvittot är bevis på din betalning, skriv ut betalningsbekräftelsen och ta med den till din friskvårdsleverantör. Köpbekräftelsen är giltig i 14 dagar.

 

Betala med legitimation.

Många leverantörer erbjuder möjligheten att betala med legitimation på plats. De har en egen Epassikassa där de skriver in ditt personnummer och belopp.

 

Tala om att du vill betala med Epassi och visa din legitimation i kassan.

Berätta vilken summa du vill att leverantören ska dra via ditt friskvårdsbidrag, hela summan eller en del av beloppet.

Leverantören kan aldrig se ditt aktuella saldo. Om saldot inte täcker summan kommer leverantören få ett meddelande om det och du får betala resterande belopp i deras kassa. Summan dras direkt via ditt bidrag och du får en bekräftelse via mejl.