Vi hjälper dig snabbt att lösa problemet!

 

Om din PIN-kod anges fel tre gånger spärras ditt Epassi-kort tillfälligt. 

 

Häva spärren - Du kan själv häva kortspärren via app eller web

 

Här häver du spärren via app 

  1. Logga in i appen Epassikortet med BankID
  2. Klicka på symbolen för Mitt konto i högra hörnet. 
  3. Klicka på ”Häv spärr” och följ instruktionerna.
  4. Nu fungerar din PIN-kod igen!

 

Här häver du spärren via web

  1. Logga in på Lunch.epassi.se med BankID
  2. Klicka på fliken ”Kort” - Nu ser du en bild på ditt kort. 
  3. Klicka på ”Ta bort kortspärr” under bilden på kortet.
  4. Nu fungerar din PIN-kod igen!

 

Observera att du behöver aktivera ditt kort igen efter att kortet varit spärrat. Du aktiverar ditt Epassi-kort igen genom att sätta in kortet i korterminalen och använda PIN-koden vid nästa köp.

 

Vi hoppas att detta löser problemet snabbt så att du kan fortsätta använda ditt kort utan avbrott!