Lunchkort

Frågor och svar om lunchkortet för dig som anställd eller arbetsgivare

Jag har råkat betala vår faktura två gånger, hur går jag tillväga för att få tillbaka ena betalningen?
Hör av dig till vår kundtjänst via kontaktformuläret så kommer de att ta hand om ditt ärende och se till så att pengarna betalas ut till dig. Ta med informa...
Jag har råkat skapa två fakturor, hur gör jag nu?
Det är ingen fara! Kontakta vår kundtjänst så makulerar vi den ena fakturan, meddela även vilken av de två fakturorna du vill att vi ska makulera.
Jag har en anställd som ska vara ledig en längre tid, kan jag stoppa den från laddningar utan att radera den från företaget?
Gå till ”Anställda” och klicka sedan på ”Hantera anställda”. Klick på de tre punkterna på den person det gäller och välj ”inaktivera”. Välj ett från och til...
Jag vill göra en extra laddning åt en anställd, hur gör jag?
Gå till ”Laddningar” i menyn. Välj det datum du vill att kortet ska laddas (måste vara 5 dagar framåt i tiden) Tryck ”Nästa”. Leta fram den/de person(er)...
Jag har missat att lägga in en anställd, hur gör jag för att den ska få laddning så snart som möjligt?
Gå till fliken ”Anställda” och sedan ”Hantera anställda” Klicka på ”Lägg till” och fyll i efterfrågad information. Tryck på ”Lägg till anställd” Ett kort...
Jag har skapat en laddning för en anställd som inte jobbar kvar, hur går jag tillväga för att dra tillbaka laddningen?
Inga problem, vi kan skicka en kreditfaktura på denna personen. Den information vi då behöver är: För- & efternamn Personnummer Vilken faktura den s...
Jag har en anställd som inte har fått sitt kort, vart har det tagit vägen?
I vanliga fall tar det 5-7 arbetsdagar tills att kortet levereras ut till den adress som kortet beställts till.
Vi har en nyanställd som har ett kort från tidigare arbetsgivare och som nu ska ha förmånen via oss, hur går vi tillväga?
Hör av dig till vår kundtjänst via kontaktformuläret eller telefon så hjälper de er med flytten. Se till att ha med information om namn och personnummer om ...
Jag har en anställd som ska flytta från en enhet till en annan, hur går jag tillväga?
Gå till ”Anställda” och ”Hantera anställda” i menyn. Sök upp den anställdes namn Tryck på pennan för att ändra. Det kommer då upp information om den anst...
Om en anställd förlorat sitt kort, hur hanterar vi det?
Den anställda kan spärra sitt kort via sitt webbkonto alternativt via vår mobilapp ePassikortet. Alternativt höra av sig till vår kundtjänst så hjälper de t...