Lunchkort

Frågor och svar om lunchkortet för dig som anställd eller arbetsgivare

Hur aktiverar jag mitt nya Epassikort?
Du behöver helt enkelt göra ett köp med chip & PIN.
Till vilken adress kommer kortet att skickas?
Korten ska skickas till folkbokföringsadressen. Vår leveranstid är ca 5–12 arbetsdagar.
Kommer mitt saldo automatiskt att flyttas till det nya kortet?
Om du inväntar det nya kortet kommer saldot automatiskt att föras över till det nya kortet som är kopplat till ditt konto.
Vad har jag för PIN-kod till mitt kort?
Logga in i appen Epassikortet för att se din nya PIN-kod. Klicka på ”Mitt konto” högst upp i högra hörnet och sedan på ”Visa PIN-kod”. Du kan även se...
Kommer jag att kunna välja eller ändra min PIN-kod?
PIN-koden kan tyvärr inte ändras. Du kan enkelt komma åt "Visa din PIN-kod" i appen Epassikortet eller genom inloggat läge på lunch.epassi.se. ...
Jag har råkat slagit fel PIN-kod och kan inte längre använda mitt kort.
Ring in till vår support på Tel: 08 555 172 20 eller mejla oss via kontakt formuläret för att återställa din PIN-kod.
Hur aktiverar jag mitt kort?
Epassikorten är aktiverade när de levereras hem till dig. Du behöver identifiera dig med BankID och logga in i vår app ”Epassikortet” eller via hemsidan lun...
Jag har beställt laddning i min kalender men inte fått in den på kortet, vart har den tagit vägen?
Ta kontakt med din HR alternativt vår kundtjänst via kontakt formuläret så ska vi se vad som har hänt med din laddning.   Om du använder förmånsportalen B...
Hur beställer jag laddning?
Du beställer laddning via vår app eller ditt webbkonto. Gå till fliken ”Laddningar” och välj antingen att acceptera/neka månad för månad eller lägga in en p...
Jag vill sätta en köpspärr på mitt kort, hur gör jag detta?
Du kan sätta en transaktionsgräns för ditt kort i vår app Epassikortet.   Gå in på "Inställningar" (figuren i det övre högra hörnet), välj "...